Minuman Berkarbonat Penambah Tenaga Punca Kegemukan & Kencing Manis

Umum mengetahui bahawa makanan dan minuman bergula dan terlalu manis adalah tidak baik untuk kesihatan. Tetapi ramai yang seakan merelakan ia untuk merosakkan kesihatan diri mereka sendiri.

Pekerja kilang misalnya, mereka mengambil minuman berkarbonat untuk menambah tenaga bagi mengurangkan rasa mengantuk dan letih. Jika diperhatikan, setelah mengambil minuman tersebut, memang tubuh akan berasa segar dan cergas.

Tetapi, bagi jangka masa panjang, pengamal akan menghidap penyakit kencing manis, satu penyakit yang tak kurang bahayanya dan amat ditakuti ramai. Apa tidaknya, penyakit ini jika dibiarkan, akan mengakibatkan kesan yang lebih teruk seperti bahagian kaki atau tangan akan terpaksa dipotong jika luka semakin melarat dan kuman semakin merebak.

Perhatikan gambar berikut, kesan akibat dari penyakit kencing manis kronik:

Testimoni orang yang luka pada bahagian belakang ni sebenarnya adalah seorang pesakit diabetes. Syukur alhamdulillah, luka yang teruk pada bahagian belakang beliau semakin pulih, selepas pengambilan Vivix secara konsisten

Testimoni  pengguna Vivix :

 


Tanda-tanda Penyakit Kencing Manis :

Dahaga Yang Berlebihan Dan Kerap Kencing
Kerap kencing diikuti dengan dahaga yang berlebihan. Dahaga yang berlebihan ini takkan hilang walaupun setelah meminum air yang cukup. Apabila terdapat terlalu banyak glukosa dalam darah, buah pinggang anda bekerja lebih keras untuk menghilangkan gula tambahan tersebut. Ini memaksa anda membuang air kecil dengan lebih kerap. Selepas badan kehilangan air, ia akan membuatkan rasa lebih dahaga. Ini adalah cara tubuh menguruskan gula yang tinggi dalam darah. Dahaga yang berlebihan bermakna tubuh sedang cuba untuk menambah cecair yang hilang.


Berat Badan Susut Mendadak
Tahap gula yang tinggi dalam darah boleh menyebabkan kehilangan berat badan yang cepat, sekitar 2 hingga 3kg dalam dua atau tiga bulan. Sesetengah orang mungkin gembira tetapi ini bukanlah kehilangan berat badan yang sihat. Oleh kerana hormon insulin yang tidak membekal glukosa ke dalam sel-sel di mana ia boleh digunakan sebagai tenaga, badan menganggap ia kelaparan lalu menguraikan lemak pada otot sebagai sumber tenaga alternatif.


Sentiasa Rasa Lapar
Apabila pesakit kencing manis tidak mempunyai insulin atau tidak bertindakbalas terhadap insulin seperti kebiasaannya, glukosa tidak dapat diproses oleh badan seperti biasa, menyebabkan tahap gula dalam darah kadang-kadang turun. Apabila tahap gula dalam darah menurun secara tiba-tiba, badan menganggap bahawa anda kelaparan dan memerlukan lebih glukosa untuk berfungsi. Isyarat ini diterjemahkan oleh badan sebagai rasa lapar.

Luka Lambat Sembuh
Ini adalah tanda klasik kencing manis. Ia berlaku kerana saluran darah dirosakkan oleh glukosa yang berlebihan bergerak di dalam urat dan arteri. Ini menyukarkan darah yang diperlukan untuk membantu penyembuhan untuk sampai ke anggota-anggota di badan.

Keletihan Dan Cepat Marah
Usaha tambahan tubuh untuk mengimbangi kekurangan glukosa akan membuat anda letih. Bangun tidur untuk ke tandas beberapa kali pada waktu malam juga akan membuat anda letih kerana ia mengganggu tidur anda. Sememangnya letih sepanjang masa akan membuat sesiapa pun cepat marah.

Terdedah Kepada Jangkitan Kuman
Wanita khususnya perlu berhati-hati untuk jangkitan yis (candida) pada faraj. Diabetes melemahkan imunisasi dan bermakna anda mudah mendapat pelbagai jangkitan. Yang paling biasa adalah yis (candida) dan jangkitan kulat yang lain.

Penglihatan Kabur
Apabila glukosa dalam darah adalah tinggi, ia mengubah bentuk kanta dan mata yang menyebabkan penglihatan kabur. Walaubagaimanapun, ia akan kembali pada asal apabila tahap gula dalam darah kembali normal atau hampir normal. Gula dalam darah yang tinggi sekiranya dibiarkan untuk tempoh yang lama akan menyebabkan kerosakan kekal atau mungkin juga buta.

Kebas Pada Kaki Dan Tangan
Kesemutan, kebas, kesakitan membakar atau bengkak pada tangan dan kaki: ini adalah tanda-tanda bahawa saraf dirosakkan oleh kencing manis. Sama seperti penglihatan, jika tahap gula dalam darah dibiarkan tinggi terlalu lama, kerosakan saraf juga akan kekal.

Kulit Merengsa
Ini boleh menjadi tanda amaran kencing manis atau masalah kulit yang lain seperti acanthosis nigricans. Kulit di sekitar leher atau bahagian ketiak menjadi gelap. Pada tahap ini seseorang itu sudah mula mengalami proses penentangan insulin walaupun gula dalam darah mungkin tidak tinggi.

Paras Gula Dalam Darah Yang Tinggi
Cara terbaik untuk memeriksa tahap gul dalam darah adalah dengan dibuat ujian oleh doktor. Selepas anda mengambil makanan, tahap gula dalam darah secara semulajadi akan meningkat. Walaubagaimanapun, tahap gula dalam darah yang tinggi secara berterusan sepanjang hari adalah tidak normal.

Kata orang, mencegah lebih baik dari merawat. Tetapi jika sudah  ‘terkena’, jalan terbaik terpaksa jugalah merawat. Saya mencadangkan pengambilan Set Kencing Manis dari Shaklee yang mampu membantu sedikit sebanyak dalam proses penyembuhan.



Set Kencing Manis Shaklee

Membantu membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam.
Membantu merendahkan tahap kolestrol.
Mengandungi isoflavone yang membantu mengurangkan risiko kanser, bertindak sebagai anti-oksidan, menguatkan sistem imun tubuh, mempertingkatkan tahap kolestrol baik dan memelihara kesihatan jantung.
Membantu mencegah osteoporosis.
Membantu merangsang pembentukan semula kulit dan otot.

Membantu melawan jangkitan kuman dalam badan.
Bertindak sebagai anti-oksidan yang melindungi sel-sel dari rosak.
Membantu melindungi fungsi organ seperti jantung, hati dan buah pinggang.
Sebagai pelengkap nutrisi.
Membantu memberi tenaga segera.

Membantu meringankan kebas-kebas dan kesakitan yang disebabkan oleh paras gula yang tinggi.
Membantu memperbaiki masalah kerap kencing.
Membantu merendahkan paras gula dalam darah.
Membantu meningkatkan sistem imun tubuh dan menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
Membntu memperbaiki inflamasi kulit.

Membantu melegakan kelesuan dan tekanan.
Membantu melegakan sakit sendi dan belakang.
Membantu mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor.
Membantu meneutralkan asid dalam badan.

Membantu membentuk kolagen yang mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
Membantu memperbaiki simptom pendarahan.
Membantu mengukuhkan sistem imun.
Membantu membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik.
Membantu memerangi kanser.
Membantu mencantikkan kulit dengan melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen.
Membantu mengekalkan kolestrol sihat.

Membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin dan seterusnya memperbaiki masalah kencing manis.
Membantu mempertingkatkan sistem imun.
Membantu mempercepatkan proses pemulihan luka.
Membantu memperbaiki radang kulit.




Apa-apa juga kaedah yang anda lakukan, yang penting adalah doa, usaha, ikhtiar dan tawakal serta penggunaan secara konsisten.

Bagi memudahkan anda untuk memesan sendiri melalui online, sila klik di sini bagi urusan pesanan.


Terdapat satu lagi suplimen tambahan yang membantu anda untuk mendapatkan hasil yang lebih optimum, ianya adalah Vivix.




Hubungi saya pengedar Shaklee Jengka, Jerantut, Temerloh dan seluruh Malaysia untuk sebarang pertanyaan tentang vitamin, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee. Bimbingan akan diberi secara eksklusif dan berterusan.

COD sekitar Jengka, Jerantut, Temerloh dan pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

iR Zam Zarina 
Shaklee Independent Distributor : 1110934
call/sms/whatsapp : 012-3540262




Sila kunjungi dan like Facebook page saya di www.facebook.com/Rahsia.Sihat.Alami



You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina