VITA-LEA IRON FORMULA

Vita-Lea Iron Formula adalah multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Asalnya ia dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" dan disingkirkan sebutan kepada "Vita-min" dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee.

multi-vitamin yang pertama pada 1915


Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun lalu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea.



Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.

Tablet Vita-Lea ini disaluti dengan serbuk nutrisi iaitu spirulina. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai "Explo-Tab".

Ia merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut  dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.



Mari kita lihat bagaimana multi-vitamin ini dengan cepat terlarut dalam air berbanding vitamin lain..


Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.

Vita-Lea telah dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.

Vita-Lea menjalani lebig daripada 340 ujian kawalan mutu untuk memastikan ketulenan dan keberkesanan produk.


Khasiat

# Sebagai penambah tenaga segera, memberi kecergasan kepada tubuh, kekuatan mental sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.

# Sebagai pelengkap nutrisi. Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral akibat amalan diet yang tidak seimbang terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegeterian) dan anemia.

# Keupayaan sistem produktif yang mana ia amat penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.

# Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.

# Salah satu elemen penting pada sel tubuh yang menyediakan asas nutrisi, memastikan  sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tirod.

# Melindungi organ seperti fungsi buah pinggang, jantung dam hati.

# Teknologi salutan mikro membantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan Asid Folik dan Vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru.


Fakta Nutrisi Di Dalam Vita-Lea

Vit A - kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, sistem respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat.

Vit D - memperkasakan kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.

Vit E - anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancarkan sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, artritis, baik untuk sistem produktif lelaki dan mengurangkan kesan parut.

Vit C - anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahan penyakit, mempercepatkan proses penyembuhan luka, mencegah selsema, gusi berdarah, drah beku dan hidung berdarah.

Asid Folik - baik untuk kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, mengurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan, ulser mulut dan kesihatan kulit.

Vit B1 - menukarkan makanan kepada tenaga, memperkasakan memori, kecerdasan mental, membina dan merangsang peredaran darah, membantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat dan mengurangkan petanda herpes zoster.

Vit B2 - menukarkan makanan kepada tenaga, anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut serta kekejangan.

Vit B3 - menukarkan makanan kepada tenaga, menghasilkan hormon, merangsang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit-birit, migrain, ulser, nafas berbau dan baik untuk perut serta usus.

Vit B6 - metabolisma protin, memperbaiki otot, sengggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekejangan, kebas dan anemia.

Vit B12 - membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, membantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis dan rabun.

Biotin - membantu B-kompleks untuk berfungsi dengan lebih efektif, mencegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, ekzema dan keradangan kulit.

Vit B5 - meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan artritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotik, mencegah jangkitan dan mempercepatkan penyembuhan luka.

Kalsium - menguatkan tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis / penyakit tulng lembut.

Fosforus - meningkatkan kepadatan tulang, diabetis, batu karang, mencegah tulang reput, membantu tumbesaran, meredakan kesakitan akibat artritis dan aneroksia.

Iodin - baik untuk tiroid, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligamen/otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekuatan fizikal dan mengawal berat badan.

Zat Besi - membentuk hemoglobin, meredakan sakit akibat PMS (senggugut), membantu tumbesara, melawan penyakit, mengelakkan keletihan dan anemia.

Magnesium - kesihatan tulang dan gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadaman.

Copper - membantu menukarkan zat besi kepada hemoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang dan masalah kebengkakan.

Zink - menguatkan sistem imun, mempercepatkan proses penyembuhan luka, keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau serta bagus untuk ketajaman minda.




Sebotol mengandungi 120 biji dan dengan pengambilan sebiji sehari, ia boleh digunakan sehingga 4 bulan lamanya dengan harga tiada tandingan multi-vitamin tertua, cuma RM0.74 sebiji.


Tak rugi jika anda mendapatkannya kerana seperti fakta di atas, semua khasiat dan manfaatnya terkandung dalam 1 botol. 



Sebarang pertanyaan mengenai produk, cara pengambilan yang betul mahupun pendaftaran keahlian, sila hubungi saya. Anda akan dibimbing selama mana anda mendapatkannya dari saya.


COD di sekitar Jengka, Jerantut, Temerloh dan pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.


iR Zam Zarina 
Shaklee Independent Distributor : 1110934
call/sms/whatsapp : 012-3540262



You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina