GLA COMPLEX

Perbezaan Shaklee


Kebanyakan GLA (gamma-linolenic acid) tersedia di pasaran dihasilkan dari Evening Primrose Oil (EPO), manakala GLA Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO.

Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. 

Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailabiliti dibuktikan secara klinikal di mana ia  mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.


Tumbuhan Borage


Manfaat Utama GLA COMPLEX


Herba Tradisi Yang Dipercayai

Borage mampu merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.


Mengawal Selia Estrogen Dan Testosteron

GLA membentuk protaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.


Melambatkan Menopous

Memperbaiki keadaan menopous seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman dan depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi ton kepada uterus untuk kulit lebih muda.


Memperbaiki Prostatomegaly

GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.


Menentang Kanser

Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea dan kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi akibat  rheumatisma dan arthritis.


Menghalang Komplikasi Diabetis

Merendahkan kadar gula dalam darah, berkesan untuk diabetis semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula dalam darah yang tinggi.


Pelangsingan Dan Menghalang Kenaikan Berat Badan

Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi ton pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik. Bagi mengelakkan terjadinya keasidan hiper, cadangan pengambilan disyorkan ketika perut kosong.


Menghalang Tekanan Darah Tinggi

Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan saluran darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arterioklerosis dan myocardial infarction.


Memperbaiki Tekstur Kulit

Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.


Hiperaktif and Autisme (ADD / ADHD)

Terbukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak austisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.






TAHUKAH ANDA?

Ramai orang bersalahanggapan bahawa GLA hanyalah untuk wanita. Sebenarnya, suplimen GLA asid linolik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia. Ianya hanya diperolehi dari makanan. Sangat penting untuk kanak-kanak (potong gel lembut dan campurkan isinya dengan makanan), remaja, dewasa dan juga selepas menopous dan andropous.

Sebarang pertanyaan mengenai produk, cara pengambilan yang betul, mahupun pendaftaran keahlian, sila hubungi saya. Anda akan dibimbing selama mana anda mendapatkannya dari saya.



Anda juga boleh melakukan pembelian secara online. Sila klik ORDER untuk terus membuat pesanan.

COD sekitar Jengka, Jerantut, Temerloh dan pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

iR Zam Zarina 
Shaklee Independent Distributor : 1110934
call/sms/whatsapp : 012-3540262



Sila kunjungi dan like fb page saya di www.facebook.com/Rahsia.Sihat.Alami



You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina