SUSTAINED RELEASE VITA C

SEJARAH VITA C

"Sains pembebasan berterusan secara semulajadi" vitamin c telah direka oleh Shaklee.

Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 Vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam.

Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam.

Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.


Khasiat Dan Manfaat

Merangsang pembentukan Kolagen yang mana ia adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot dari menjadi lembik.

Memperbaiki  simptom pendarahan dengan mengurangkan gejala gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

Meningkatkan sistem imun dengan membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membntu sel darah putih menentang bakteria dan kuman,mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta asma. Ia juga meningkatkn waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.

Satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

Pengambilan Vitamin C setiap hari berupaya menjadikan kulit lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kepada jeragat.

Mampu memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.

Mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.


Vitamin C Yang Memadai Dari Buah

Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum.

Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepda separuh apabila dipetik dan ia akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.





Tahukah Anda?
Haiwan menghasilkan vitamin C mereka sendiri. Seperti arnab, ia mampu menghasilkan 18,000mg (18g) vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkannya.

Tambahan pula, vitamin C larut-air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Jadi, adalah perlu untuk kita mengambil vitamin C setiap hari kerana ia tidak memberi sebarang kesan toksik.

Kajian Dr. James Scala telah menunjukkan adalah selamat untuk mengambil 5,000mg (10 tablet) hingga 10,000mg (20 tablet) vitamin C sehari. Dr. Pauling yang menemui vitamin C, mengambil 18g (18,000mg) sehari dan beliau adalah sihat secara fizikal pada umur 94 tahun.


Kenapa mesti kena pilih SUSTAINED RELEASE VITA C?
Dengan harga kurang dari RM0.55 sebiji, sebotol mengandungi 180 biji untuk bekalan selama 6 bulan, harga terbaik tiada tandingan.







Sebarang pertanyaan mengenai produk, cara pengambilan yang betul mahupun pendaftaran keahlian, sila hubungi saya. Anda akan dibimbing selama mana anda mendapatkannya dari saya.

COD sekitar Jengka, Jerantut, Temerloh dan pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.



iR Zam Zarina 
Shaklee Independent Distributor : 1110934
call/sms/whatsapp : 012-3540262




You Might Also Like

1 comments

Catatan Zam Zarina