PENAT BUAT KERJA RUMAH? NAK KEMBALIKAN TENAGA DENGAN SELAMAT?

Anda suri rumah? Selalu kepenatan? Mudah merasa keletihan walaupun baru buat sedikit saja kerja rumah?



Ini kisah saya...
-------------------------------

Dulu saya seorang yang mudah dan cepat berasa penat melakukan apa saja kerja, baik kerja-kerja rumah, membersihkan sekitar halaman, mencuci kereta dan macam macam lagi. 

Baru bekerja sikit dah mula rasa lenguh sana sini. Dah mula rasa penat. 

Dulu-dulu (zaman belum ada anak), saya ni sebenarnya suka sangat cuci kereta. Tapi masa tu tenaga banyak lagi kot 😂. 

Tapi sejak sejak ada anak, memang malas tu melebihi segala-galanya. Apa lagi kalau terpaksa tinggalkan anak (walaupun tinggalkan dalam rumah aje). Maklumlah, anak pertama. Teruja lebih..hihi

Biasanya, hujung minggu baru mengemas rumah. Itupun sang suami yang terlebih rajin. Saya tolong sikit sikit je. Malu jugak sebenarnya. Tapi buat tak reti je 😷

Tapi, bila dah tambah anak sorang lagi, malas tu memang makin bertambah. Lagipun nanti badan jadi penat. Dah tak terlayan pulak anak anak tu nanti. Kalau badan penat ni, faham faham aje lah. Mesti 'temperature' pun cepat naik. Mudah sangat nak marah. Kesian pulak anak anak tu nanti kan. 

Tapi, sejak saya amalkan minuman penggalak tenaga berasaskan soya ni, saya dapat rasakan yang saya semakin bertenaga. Tak lagi cepat mengah dan penat kalau 'kerjakan' kerja kerja rumah ni. 

Soya ni bukan sebarang soya tau. Soya ni adalah yang paling selamat untuk kita minum. Dulu dulu suka minum air soya kotak yang dah siap siap sejuk dalam chiller kat kedai/pasaraya. Tapi sekarang memang minum soya ni aje. Rupanya lebih sedap dari soya kotak tu. Kualiti pun terjamin. Takde MSG, takde bahan perisa, takde pewarna. 

Setiap pagi memang wajib saya siapkan untuk suami sebelum dia berangkat pergi kerja. Alhamdulillah, dia pun suka sebab rasa lebih cergas. Maklumlah, dia 'pilot' lori. Kalau ada yang tak tau, penat kerja macam tu. Saya dah ada pengalaman ikut dia bekerja. Memang penat. Hajatnya nak temankan dia. Tapi sepanjang jalan saya asyik tidur je..😂

Kalau ada suri rumah yang bermasalah penat macam saya dulu dulu, boleh try soya macam yang saya minum ni. InsyaAllah takkan menyesal. 

Oh ye, boleh je contact saya kalau nak beli soya ni. 012-3540262



Nak sembang sembang masalah kesihatan lain pun boleh 😉

You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina