AWAS!! ELAKKAN BUASIR KRONIK!!

Adakah anda pernah mengalami buasir? Seteruk mana buasir anda itu? Adakah ianya kronik? Semoga tidak.



BUASIR

Buasir adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Apabila vena ini membonjol keluar, ia mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak, sakit, perit, gatal dan berdarah.

Ia terjadi disebabkan oleh terlalu banyak tekanan di bahagian rektum, menyebabkan dinding vena darah meregang dan membonjol (bengkak). Ini boleh mengakibatkan ianya pecah terutamanya ketika meneran.

Rata-rata masyarakat jarang berbicara dengan terbuka tentang masalah buasir mereka ini. Ini kerana mereka merasakan ianya terlalu peribadi dan sangat berahsia tentang penyakit tersebut. Malah ada yang menyimpan rahsia tersebut terlalu lama sehingga mengakibatkan ia menjadi semakin kronik dan membahayakan kesihatan mereka sendiri. 


BUASIR SEMASA HAMIL

Buasir semasa hamil adalah suatu perkara mengerikan yang pasti tidak ingin dilalui oleh mana-mana wanita. Ia adalah suatu keadaan yang sangat sangat tidak menyelesakan.

Saya pernah mendapat panggilan telefon pada waktu tengah malam oleh seorang lelaki yang merayu-rayu meminta tolong. Isterinya hamil 5 bulan dan sedang menghadapi buasir yang kronik. Malam itu juga saya bergegas ditemani suami dan anak-anak yang masih kecil untuk mengunjungi keluarga tersebut.

MasyaAllah, kasihan sungguh saya melihatnya wanita tersebut. Dalam keadaan yang tidak selesa, dia asyik merintih-rintih kesakitan. Bayangkan saja dia terpaksa mengengsot setiap kali mahu ke tandas. Menangis setiap kali membuang air besar. Tuhan saja yang tahu betapa azabnya. 

Rupanya, si isteri tersebut memang ada sejarah buasir sejak dari zaman bujang lagi. Dan tidak menyangka kehamilan ketiganya ini ia menjadi semakin parah. 

Bayangkan saja setiap kali selesai membuang air besar, dia terpaksa menolak kembali buasirnya masuk semula ke dalam dubur. MasyaAllah, siapa yang sanggup menahan kesakitan tersebut? 

Pernah sekali ketika waktu puncak buasirnya berada di tahap parah, si suami memberitahu saiz buasir tersebut sebesar bila pingpong. Tidak dapat saya membayangkan betapa seksanya proses memasukkannya kembali.

Kemudian, saya cadangkan kepada mereka SET BUASIR kepada mereka. Atas izin Allah jualah segala sesuatu itu terjadi dan alhamdulillah, si isteri telah pun melewati waktu yang menyeksakan. Subhanallah. 


Set Buasir Shaklee

OMEGA GUARD

Omega Guard sangat baik untuk sendi dan otot. 

Penghidap buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit.

Omega Guard membantu mengecut dan menyurutkan otot yang bengka tersebut.


OSTEMATRIX

Ostematrix membantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar dan memberi keselesaan terhadap luka di bahagian dubur.


ZINK COMPLEX

Zink Complex membantu menyembuhkan luka dengan cepat di bahagian dubur. Ia sangat disarankan kepada penghidap buasir kronik di mana najis keluar bersama dengan darah dan proses membuang air besar yang sangat suka dan perit.


REBUT PELUANG UNTUK MENDAPATKAN KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DAN BERKUALITI DENGAN SHAKLEE. UNTUK PERTANYAAN DAN MAKLUMAT LANJUT, SILA HUBUNGI :     



You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina