AWAS!! KESAN BAHAYA DAN MUDARAT KEPUTIHAN SEMASA HAMIL KEPADA BAYI

Seringkali ramai wanita mengabaikan masalah keputihan. Kebanyakannya menganggap ia sebagai masalah ringan yang tidak perlu dikhuatiri. Malah, mereka juga turut memandang remeh seolah-olah kerana menurut mereka, ia langsung tidak menjejaskan kesihatan sama sekali. 




Mungkin perkongsian saya pada kali ini mampu membuka mata dan minda kita semua sebagai wanita termasuk saya, bahawa apa sahaja yang berkaitan masalah kesihatan kita perlu diambil berat. Kerana kita sebagai wanita adalah diibaratkan nadi dan nyawa kepada sesebuah keluarga. 




Cuba bayangkan apa yang akan terjadi kepada keluarga kita sekiranya kesihatan kita terjejas, apalagi jika ianya membabitkan masalah yang lebih serius sehingga kita layu diperbaringan.

Pernahkah anda terfikir bagaimana agaknya rupa keputihan di dalam tubuh kita? Jika anda boleh melihat keadaannya, saya pasti ramai yang takut dan bimbang akan kesihatan masing masing. 


Keadaan vagina yang 'sakit' akibat dijangkiti keputihan

Kisah Bayi Yang Disahkan Terkena Jangkitan Kuman Sebaik Dilahirkan Akibat Masalah Keputihan Yang Dialami Oleh Ibunya.

Terdengar saja khabar bayi yang baru dilahirkan mengalami masalah kesihatan jangkitan kuman akibat masalah keputihan yang dialami oleh ibunya sewaktu hamil, membuatkan saya sedikit kaget. 

Rupanya, bahaya juga masalah keputihan ni, tambah-tambah lagi keputihan sewaktu mengandung. Tidak saya duga bahawa ianya mempunyai impak yang sangat besar kepada bayi di dalam kandungan.

Kasihan sungguh. Sudahlah lahir sebelum waktunya (terpaksa lahir awal secara czer kerana sang ibu mempunyai masalah darah tinggi yang melampau). Setelah lahir pula, doktor sahkan pula terkena jangkitan kuman pada paru-paru. 

Lahir-lahir saja terus dipindahkan ke ruang NICU. Kini ia dalam jagaan rapi oleh para doktor kerana dikhuatiri jangkitan kuman merebak ke otak. MasyaAllah...semoga TIDAK!! 

Kisah Saya Yang Berjaya Hilangkan Masalah Keputihan Dengan VIVIX 😃

Dari zaman bujang, saya memang dah biasa dengan masalah keputihan, cuma sejak melahirkan anak sulung, keputihan semakin menjadi-jadi. Tetapi tidak seteruk orang lain yang lebih teruk sehingga pekat, berbau dan gatal-gatal. 

Tiga bulan lepas, (masa tengah HOT promosi VIVIX) saja nak try. Sebab tengok orang lain yang minum VIVIX ni, macam-macam manfaat yang saya lihat diorang nikmati, cewah..saya pun try jugak. Apatah lagi masa tu saya dapat free sebotol sebab dapat jual 6 botol (masa tu syok laa sebab dapat FREE, siapa yang taknak barang free kan, lagi lagi VIVIX 😂

Saya perasan, belum pun sebulan saya amalkan VIVIX ni, (masa tu belum habis sebotol pun lagi) keputihan saya langsung dah takde. Alhamdulillah...syukur sangat sangat. Rasanya cuma orang yang pernah rasa keputihan je yang tau betapa seronoknya saya. 

Manakan tak, memang rimas kalau keputihan tu keluar. Lagi lagi kalau masa keluar dari rumah, jalan jalan ke. Rasa macam nak kepit je. Rasa macam basah meleleh je. Memang sangat sangat TAK SELESA!!

Oh ye, masa tu saya combine dengan GLA complex sebab nak stabilkan hormon. Period saya selalu tak tetap. Kesan dari pengambilan GLA ni, selain period saya makin stabil, rupanya kulit makin glowing kau. Berpadu pulak dengan VIVIX yang orang panggil 'Si Tonik Ajaib', memang mantop...Kisah selanjutnya


Mencegah 1000 Kali Lebih Baik Dari Merawat

Kata orang, mencegah lebih baik dari merawat. Memang ada betulnya. Sebab kalau dah terkena penyakit yang tidak kita sangka sangka, penyesalan dah tak berguna. Banyak petua orang dulu-dulu untuk mencegah dan merawat keputihan. 

Tapi, di zaman canggih dan moden ni, banyak alternatif moden yang juga tak kurang bagusnya untuk dicuba. Apatah lagi jika tinggal di bandar. Mana nak cari bahan bahan tradisional tu, betul tak?

Dengan Shaklee, ia ada menawarkan suplimen yang sangat disyorkan untuk ibu hamil yang menghadapi keputihan, berbeza dengan wanita yang tidak hamil.




Nutriferon

☆Membantu mengurangkan jangkitan dan ketidakselesaan pada vagina. 

☆Membantu mengukuhkan sistem imun dan sistem pertahanan pada vagina.

☆Membantu menentang radikal bebas penyebab kanser.

Garlic

☆Bertindak sebagai antibiotik semulajadi.

☆Membantu menghalang alergi dan kegatalan pada faraj akibat keputihan.

☆Membantu mengeluarkan logam toksik dari tubuh yang mengakibatkan tekanan tinggi darah naik. 

☆Membantu meningkatkan sistem ketahanan tubuh.

Sustained Release Vita C (Vitamin C)

☆Membantu menghapuskan radikal bebas punca kanser.

☆Membantu memperbaiki alergi.

☆Membantu merangsang penghasilan kolagen pada tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

Bagaimana nak dapatkan SET KEPUTIHAN IBU HAMIL NI? SILA KLIK DI SINA UNTUK PEMBELIAN SECARA ONLINE

Atau boleh saja hubungi saya di talian berikut untuk konsultasi lanjut. 



You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina