Assalamualaikum wbth...

Dah lama saya tak menulis di blog ni. Rindunya tak terkata.

Wow...sebulan dua ni Shaklee buat promosi untuk kulit cantik2 je kan... Bulan ni pulak promosi SR Vita-C. Untung laa para penggemar Vita C ni kan??

Ramai yang sedia maklum vitamin c ni sebagai vitamin ajaib, tak kurang ramai yang ambil botox..ada yang ambil suntikan vitamin c untuk menegangkan kulit muka, nak mancungkan hidung, nak runcingkan dagu, nak bulatkan mata, macam2 lagi laa...pendek kata semua yang ambil vitamin c ni semuanya nak cantik.

Ada jugak yang ambil vitamin c ni untuk mempertahan sistem kekebalan imun diri masing2. Maklumlah, vitamin c ni yang paling bagus dalam sistem imun. Lagi2 di musim jerebu, kita mudah sangat dapat penyakit. Tak terkecuali anak2, paling senang diserang demam, selesema, batuk dan sakit tekak...

Ok, meh nak citer sikit pasal Sustained Release Vita C 500 mg ni atau senangnya orang selalu panggil sebagai Vitamin C. Vitamin C Shaklee ni memang tengah hangat di pasaran..sebab? Sebab sekarang Shaklee tengah promosi, jadi harga memang terlajak best lah... Sebab tu ramai yang terkejar-kejar mencari.



Kolagen? Memang ada dalam Vita-C ni. Ramai kan yang dah tau fungsi kolagen ni? Kalau tak, takde laa ramai yang ‘memburu’ vitamin c ni. Ok, selain dari fungsi kolagen yang mengurangkan segala kedut-kedutan di seluruh wajah mahupun tubuh, ia juga menghalang otot dari menjadi lembik.

Ia juga memperbaiki simpton pendarahan. Korang tau tak, kurangnya vitamin c dalam tubuh boleh menyebabkan:-
▶ Gusi berdarah
▶ Melambatkan proses pemulihan kecederaan
▶ Kulit kering, kasar dan ruam

Paling penting, Vita-C ni berfungsi memelihara sistem imun tubuh kita. Bagaimana?
▶ Ia membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik.
▶ Membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman.
▶ Mengukuhkan sistem imun.
▶ Mempertingkatkan keupayaan terhadap alergi hidung dan kulit, asma.
▶ Ia juga mempercepatkan pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selesema.

Vita-C juga mampu membantu memerangi kanser kerana ianya adalah satu-satunya anti-oksidan yang kuat. Ia mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelun ianya menyerang sel-sel kita.

Ramai yang mengambil Vita-C untuk tujuan kecantikan. Dalam hal ini, ia berfungsi sebagai:-

▶ Mencerahkan kulit.
▶ Melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen.
▶ Membantu masalah insomnia, stress dan keresahan.

Dengan pengambilan konsisten, Vita-C mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, menghalang pendarahan dalaman, hidung dan gusi berdarah. Paling penting tentang Vita-C Shaklee, ia adalah vitamin terbaik dunia dan bukannya vitamin sintetik atau tiruan.

Keliru memilih vitamin c anda? Sila hubungi saya untuk konsultasi terbaik.

Zam Zarina
ID 1110934
Call/sms/whatsapp : 0123540262
Facebook : Zam Zarina
FB Page : Rahsia Sihat Alami
Email : zamzarinay@gmail.com




You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina