Shaklee Effect GLA Complex Memperbaiki Haid Saya

Setelah mendapat zuriat yang pertama, saya mengamalkan pil perancang untuk merancang kehamilan. Setelah bersalin anak kedua pula, saya mencuba cara suntikan kerana beranggapan ia lebih mudah memandangkan saya kurang gemar menelan pil. 

Apa yang membuat saya terperanjat, rupanya kesan dari suntikan tersebut, saya tidak mengalami haid setiap bulan sepertimana bulan-bulan sebelumnya. Berat badan pula makin bertambah. 

Setelah bertanya pada teman-teman termasuk doktor, memang sah suntikan tersebut menyebabkan saya semakin gemuk. Apa yang paling membimbangkan saya adalah, saya tidak lagi mengalami haid seperti kebiasaannya.

Perkara pertama yang saya lakukan adalah tidak lagi mengambil suntikan tersebut setelah tamatnya tempoh suntikan terdahulu. Setelah itu, haid saya tidak lagi teratur dan lancar seperti sebelumnya. Hati saya berkata, ia pasti kesan dari pengambilan suntikan.

Kemudian saya terbaca testimoni bekas rakan sekolah yang mengambil GLA Complex Shaklee untuk masalah kitaran haidnya dan saya turut mencuba.

Alhamdulillah, setelah beberapa minggu mengambil GLA Complex, haid saya semakin teratur dan kembali lancar seperti dulu. Kini, saya tidak lagi bimbang tentang masalah haid yang tidak teratur dan tersekat-sekat. 



Bagi mereka yang tidak tahu, ada beberapa sebab lain yang membolehkan kita mengamalkan GLA Complex. Antaranya:-

1) Selain memperbetulkan kitaran haid, GLA Complex  turut membantu dalam meningkatkan kesuburan atau dalam erti kata lain, ia mampu membantu dalam kehamilan. Bagaimana? Ia membantu menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti yang juga dikenali sebagai egg white cervical mucus.

Cecair yang berkualiti ini membantu pergerakan sperma ke tiub fallopio seterusnya ke uterus di mana ovum menanti untuk disenyawakan.

Dengan terhasilnya cecair yang lebih berkualiti, sperma mampu hidup lebih lama sehingga 5 hari di dalam tiub fallopio dan ini sangat membantu untuk meningkatkan persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun ketika itu suami isteri tidak 'bersama'.

2) Membantu melegakan kekejangan semasa PMS lebih-lebih lagi bila digabungkan bersama OsteMatrix.

3) Vitamin E yang terdapat di dalam GLA Complex  membantu menghasilkan kulit yang cantik, lembap dan berseri-seri.

4) Terdapat Omega 6 di dalam GLA Complex yang membantu mengurangkan paras kolestrol yang tidak sihat dalam badan.

Lebih bagus diambil bersama Omega Guard Shaklee yang mana gabungan ini dapat menstabilkan kesihatan dan denyutan jantung.

5) Bahagian yang paling saya suka bila mengamalkan  GLA Complex adalah ia membantu menghasilkan hormon prostaglandin, salah satu hormon yang dapat membantu melambatkan proses penuaan.

Pertama kali mengenali Shaklee melalui bekas rakan sekolah, saya jatuh cinta dengan killer productnya iaitu ESP dan kini dah tiada masalah telan pil kerana saya dah tahu khasiat dan manfaat Shaklee untuk kesihatan saya.


Terbaru : Aidilfitri 2014 - 69kg, total lost 11kg selepas pengambilan GLA Complex bersama Slimming Set Shaklee

Walaubagaimana pun, segala usaha diperlukan untuk mendapatkan kesihatan yang terbaik termasuk berdoa kepada yang Esa kerana segala izin hanya dari-Nya.

Kepada yang berminat untuk cuba mengamalkan GLA Complex atau mendaftar menjadi ahli, sila hubungi saya di talian 012-3540262.


#shakleeeffectoog bersama blog www.anakkuwiraku.com

Suhaila Budin adalah bekas rakan sekolah yang bertanggungjawab 'menjerumuskan' saya ke dunia Shaklee. Dia adalah direct upline saya yang saya sayang...



iR Zam Zarina (ID 1110934)
whatsapp : 012-3540262

You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina