VITA E COMPLEX

Dihasilkan daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengn 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama dan delta). Ianya adalah vitamin E yang paling lengkap di pasaran. 

Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. 

Ia juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.


Fungsi Vita E

~ Melindungi Jantung - Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan koleterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri dan menghalang anemia hemolitik.

~ Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif - Kajian pada tahun 1924 mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.


Pengedar Shaklee Bandar Jengka, Pengedar Shaklee Temerloh, Pengedar Shaklee Jerantut, Pengedar Shaklee Pahang



~ Anti Penuaan - 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada otot peha.

~ Anti-Oksidan Yang Kuat - Pengambilan lebih dari 1,200IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor dan mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah penglihatan.

~ Tenaga - Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.

~ Memperbaiki Artritis - Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos dan sakit sendi.

~ Menghalang Keguguran - Merawat musculus pectoralis fibrosis otot anda, sindrom prahaid dan sindrom menopous seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin dan keguguran.

~ Memperbaiki Parut - Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut dengan cara mencairkannya terlebih dahulu.


Pakar nutrisi mencadangkan pengambilan ACE (beta carotene, vitamin C dan E) bersama-sama untuk menggandakan kesan anti-oksidasi dalam melawan radikal bebas.


Pengedar Shaklee Bandar Jengka, Pengedar Shaklee Jerantut, Pengedar Shaklee Temerloh, Pengedar Shaklee Pahang



Adakah Anda Mengambil Vitamin E Dengan Cukup?

Bagi mendapatkan sel-sel sihat untuk melawan radikal bebas, anda perlu mengambil sebanyak 400IU vitamin E yang bersamaan dengan 1kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam dan 500g badam. Atau mendapatkannya dengan mudah di dalam sebiji Vitamin E Complex Shaklee.

Di dalam buku "Perscription For Longevity" yang ditulis oleh Dr. James Scala terdapat diskusi mengenai keselamatan vitamin E dengan terperinci.

Secara global, terdapat lebih dari 1,000 laporan perubatan berkenaan keberkesanan dan keselamatan vitamin E. Kajian bertahun-tahun oleh University Harvad ke atas kedua-dua lelaki dan wanita membuktikan vitamin E mampu mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41% dan strok sebanyak 33%.

Kajian juga membuat kesimpulan dos selamat adalah 3,200IU.


Cadangan pengambilan:-

> Untuk pemeliharaan kesihatan : 1 kapsul sehari ( selepas makan.

> Untuk anti-penuaan dan sistem reproduktif : 2 kali sehari, 1 kapsul setiap kali.

> Menentang kanser dan mengurangkan parut : 2 kali sehari, 2 kapsul setiap kali.


Pengedar Shaklee Pahang, Pengedar Shaklee Temerloh, Pengedar Shaklee Jerantut, Pengedar Shaklee Bandar Jengka



Zam Zarina 
Shaklee Independent Distributor : 1110934
sms/whatsapp : www.wasap.my/60123540262


You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina