MEALSHAKES MENGUNTUNGKAN IBU BAPA DENGAN HARGANYA YANG MAHAL






Assalamualaikum wbth….

Salam sayang dari saya buat semua yang rajin mengikuti blog saya. Sepertimana yang semua sedia maklum, SHAKLEE sememangnya dah menjadi fenomena di Malaysia. Di mana-mana saja orang bercakap tentang Shaklee. Ramai juga yang telah menggunakannya dan telah merasakan khasiat & kelebihannya seperti saya.

Ok, cerita saya sebelum ‘berkenalan’ dengan Shaklee. Dulu anak sulung saya selalu mengalami sembelit semasa kecil. Kesian sungguh saya melihat tubuh kecilnya menahan sakit. Betapa sakitnya hati saya hingga saya tak mampu berlama-lama temankan dia dalam tandas. Nasib laa hati seorang ayah lebih kuat, dialah peneman setia di kala anak kami merintih menahan sakit.

Anak saya juga jenis yang susah nak diberi makan. Tiap kali waktu makan tengahari dan malam, susah hati saya memikirkan cara yang terbaik nak pujuk supaya dia menjamah nasi walaupun hanya sesuap. Cara yang selalu saya praktikkan, saya terpaksa menjadi ‘ibu tiri’. Anda semua faham kan? 

Tapi, tidak selamanya saya mampu menjadi garang, sudahnya saya sendiri yang penat dek kerana tenaga yang banyak dikeluarkan sewaktu ‘menjadi’ ibu tiri.

Ibu-ibu sekarang lebih beruntung kerana fenomena Shaklee sentiasa ada di mana-mana sekarang. Apa saja permasalahan, Shaklee sentiasa ada penyelesaiannya.

Bercerita tentang sembelit, teringat salah seorang anak menakan yang belum mencecah usia 3 tahun, Farisya namanya. Dia memang susah nak diberi makan nasi, susu juga kurang pengambilannya dalam sehari. Kadang-kadang, dalam sehari, nasi langsung tak makan, susu pula cuma 3 botol, itupun kandungannya hanya separuh.

Minggu lepas, sewaktu saya sedang sibuk mengagah anak menakan yang baru lahir (sepupu kepada Farisya) tiba-tiba saya terdengar suara halus yang sedang membebel tak puas hati. “Aduh, nak bewak. Sakitnya hati. Aduh, nak bewak”(dia masih pelat).

Saya mencari-cari empunya suara, rupanya ternyata milik Farisya. Kasihan saya mendengarnya. Terus saya khabarkan kepda ibunya supaya berikan dia mealshakes. Tetapi, sepertinya dia keberatan bila saya sebutkan harganya. Bimbang membazir jika anaknya tak mahu minum.

Wahai ibu, kasihanilah anakmu yang sering terseksa semasa melepaskan ‘hajat’.






Meh nak citer sikit apa yang ada dalam MEALSHAKES ni...


Lactalbumin

1. Ialah sejenis protein susu yang dijumpai dalam susu kebanyakan mamalia.

2. Mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti, mudah diserap dalam sistem tubuh oleh bayi

3. Komponen utama dalam susu ibu dan susu lembu

4. Mengandungi immunoglobulin, lactoferrin dan bacteriolysine yang penting untuk melawan jangkitan penyakit, kuman, bakteria dan meningkatkan imun kanak-kanak

5. Terdiri daripada beberapa asid amino seperti tryptophan dan cystein.

6. Tryptophan penting dalam mensistensis kimia otak seperti serotonin yang meningkatkan mood kanak-kanak dan mengawal tekanan.

7. Cystein penting untuk sistesis glutathione yang penting dalam mengekal dan menjana sel sihat.

8. Lactalbumin dalam susu ibu ini yang berfungsi mencegah dan mengurangkan risiko kanser payudara pada ibu menyusu

9. Ia ada dalam #MealShakes Shaklee!



sumber: fb/saya mahu sihat


Tak rugi pun ibu ayah melaburkan sedikit peruntukan demi kesihatan anak-anak, malah lebih menguntungkan dengan SHAKLEE yang memang dah terbukti keberkesanannya.

Harganya cuma RM113.75. MAHAL?? Belilah dengan harga yang murah dengan menjadi ahli. Pendaftaran serendah RM65 seumur hidup. Saya akan uruskan pendaftaran anda tanpa anda perlu lakukan apa-apa..

So, tunggu apa lagi?? Sesape yang nak beli boleh hubungi saya ye. Saya ajar cara pengambilan yang betul.



iR Zam Zarina 
Shaklee Independent Distributor : 1110934
call/sms/whatsapp : 012-3540262



You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina