RAHSIA SURIRUMAH BEKERJA DAN MENJANA PENDAPATAN DARI RUMAH

Saya bangga menjadi seorang surirumah sepenuh masa. Saya gembira dapat menjaga sendiri anak anak saya dengan air tangan saya sendiri.

Saya bahagia dapat melihat setiap pengalaman pertama anak anak saya. Saya seronok menjadi orang pertama yang dapat lihat gigi pertama mereka. Saat pertama kali mereka bertatih, berjalan, bercakap dan berlari. 

Walaupun saya hanya seorang surirumah, tetapi saya masih mampu bekerja dan menjana pendapatan sendiri sewaktu sibuk menguruskan rumahtangga dan anak anak. 

Ya, dulu saya pernah bekerja makan gaji 8 to 6. Sabtu pun kena kerja. Ahad pun kadang kena kerja. Weekend memang bawa anak ke ofis sebab taska tutup. Saya selalu kena stayback sampai lewat malam. Kesian anak yang saya tinggalkan di taska. Masa ambil dia setiap kali Maghrib, saya dapat tengok air muka anak yang happy sangat bila nampak saya datang. Masa tu, rasa macam nak menitik sangat air mata ni. Kesian sangat. Sedih sangat.

Tapi semua tu dah tinggal sejarah.

Alhamdulillah.
Semuanya bertitik tolak dengan keputusan saya mendaftar ahli sewaktu pertama kali membeli produk Shaklee. Masa tu, saya fikir cuma nak beli dengan harga ahli. Sebab lebih murah. Tapi bila saya mula kongsikan pengalaman menggunakannya di media sosial, ramai pulak yang berminat. 

Alhamdulillah.
Barulah saya sedar, rupanya Shaklee ni boleh membantu saya dalam menjana pendapatan. Bermula dengan bonus RM26, saya mula bersemangat untuk serius dengan bisnes ni.

Saya tak perlu keluar dari rumah untuk bekerja. Cukup ada sedikit ruang dalam rumah untuk saya jalankan aktiviti 'berniaga'. Saya juga tak perlu sentiasa keluar untuk berjumpa pelanggan sebab kebanyakannya cuma perlukan saya poskan saja produk Shaklee tu kepada mereka. Cuma sekali sekala penghantaran sendiri kepada pelanggan yang tinggal berhampiran. 

Paling menguntungkan, saya tak perlu simpan stok sebab bisnes Shaklee ni sama je konsepnya macam bisnes dropship lain. Cuma yang membezakannya adalah, ia memberi keuntungan yang lebih besar dan permintaan juga sangat baik. Bukan takde stok langsung. Cuma stok tu biasanya saya simpan sikit sikit untuk diri sendiri. Tapi bila ada pelanggan yang urgent perlukannya, makanya haruslah saya dulukan keperluan mereka. 

Oh ye, satu perkara penting lupa nak cerita. Paling saya suka bila bekerja sendiri dengan Shaklee ni, saya dapat jaga sendiri anak anak bila mereka sakit atau demam. Tapi biasanya sakit demam mereka tu tak lama pun. Sebab saya akan berikan mereka makan suplimen Shaklee tiap kali saya perasan mereka lain macam. Kadang kadang, demam selsema pun tak sempat nak singgah 😅

Alhamdulillah. 
Dengan berbisnes Shaklee, saya beruntung sebab ada support group yang bantu dan ajarkan saya bagaimana nak buat sales. Bagaimana nak consult pelanggan sesuai dengan keperluan suplimen mereka.

Saya juga dapat rasakan perubahan dalam kehidupan seharian yang membuatkan saya lebih tenang kerana support group yang sentiasa mengingatkan saya tentang pentingnya amalan kerohanian. Sentiasa ada yang ingatkan agar solat awal, kadang kadang kami berpuasa berjemaah. 

Seronok bukan ada sahabat yang memberi kebaikan macam ni? Dengan itu, saya dapat sentiasa upgrade diri sendiri menjadi lebih. Dunia dan akhirat.

Anda berminat nak sertai saya berbisnes Shaklee? 

InsyaAllah saya akan coach anda dan berjaya berjemaah. Dengan syarat anda sendiri mahu berjaya dan berusaha.


Hubungi saya segera :

Zam Zarina

Call/sms/whatsapp : 012-3540262
Facebook : Zam Zarina
Facebook Page : Kedai Vitamin Bandar Jengka
Instagram : zam_zarinay
Email : zamzarinay@gmail.com

You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina