SHAKLEE JENGKA. BEST KE BEST?

Assalamualaikum wbth

Kali ni entry saya tentang "bagus ke shaklee ni?"

Bermula kisah saya dengan Shaklee bila berat saya naik mendadak masa mengandungkan anak kedua. Selepas bersalin, berat saya makin naik lepas saya mengambil suntikan perancang. Bila adik-adik cadangkan Shaklee, pada mulanya saya curiga. Dalam hati "eleh...ntah ntah sama je macam produk lain...tipu laa". Macam faham-faham je apa yang saya fikirkan, diorang suruh saya gugel internet. 

Lama jugak laa proses gugel dan proses nak meyakinkan diri tu. Saya gugel lagi dalam facebook, dok perati je orang-orang yang jual Shaklee ni. Peratikan jugak orang-orang yang makan Shaklee tu. Bila dah yakin, Allah temukan saya dengan seorang sahabat lama masa sekolah dulu. 

Alhamdulillah, saya dah jadi ahli dan saya tak sia-siakan peluang yang ada untuk jadikan Shaklee sebagai medan berniaga. Saya memang minat berniaga dan saya lihat potensi untuk maju dan berkembang sangat bagus dengan Shaklee. 

Paling penting dan sangat penting bagi saya adalah Shaklee dijamin SENTIASA BERKESAN, SENTIASA SELAMAT, SENTIASA MESRA ALAM.



Ada jugak yang bercakap-cakap belakang. Tak kurang jugak yang bertanya. "Best sangat ke Shaklee tu?" "Bagus sangat ke Shaklee ni?" hihihi... bagi saya dia dah pun jawab soalan dia sendiri. 




Agak-agak laa kan, kenapa ye semua orang suka Shaklee? Jawapan yang paling mudah dah pun saya nyatakan di atas. Lagi pula, bak kata pepatah, tak kenal maka tak cinta.



Sebelum ramai orang Malaysia yang kutuk-kutuk, orang lain terlebih dahulu dah cuba banyak kali dah kutuk Shaklee ni. Tak bagus laa, tah pape lagi laa. Tapi akhirnya mereka ni sampai kehabisan idea nak kutuk. Tengok pulak orang lain pakai dan puas hati dengan kesannya, akhirnya diorang ni pun TERPAKSA setuju yang Shaklee ni memang BAGUS dan terjatuh cinta pulak..hihihi

Akhirnya jadi produk kegunaan harian pulak.

Kenapa sampai jadi gitu ye? Haaa....sebabnya produk Shaklee ni tiada kandungan paraben atau bahan terlarang lain yang boleh menyebabkan kanser dan sebagainya. 



Produk Shaklee terbukti betul-betul bagus dan selamat. Ia digunakan untuk kerja, aktiviti dan sukan paling ekstrem, dan terbukti jugak yang atlet-atlet ni takde dadah dalam badan macam kes pemain badminton negara kita tu.

Kalau dah memang terbukti berkesan untuk individu ekstrem ni, dah tentu-tentu laa berlebih-lebih berkesan untuk kita rakyat jelata biasa ni kan?




Semua produk Shaklee adalah hasil kajian doktor-doktor dan saintis PhD yang bertauliah. Bukan mak Jemah yang main petik-petik pucuk kaduk atau dau sirih belakang rumah, balik tumbuk-tumbuk kasi hancur, masuk dalam kapsul. Tapi semuanya dibina oleh pakar-pakar saintis yang bekerja siang dan malam uji macam-macam benda kat makmal Shaklee tau.

Diorang ni pulak bukan calang graduate mana-mana universiti terus keluar produk. BUKAN!!! Tetapi saintis yang dah berpuluh tahun pengalaman dalam industri makanan dan kesihatan.

Malah, si bijak pandai ni sangatlah bijak sampai dapat macam-macam anugerah. Siap ada pemenang Nobel Prize bagai. Paling cikai pun PhD laa. Paling cikai tu.




Atas sebab kebijaksanaan para saintis Shaklee ni, hasil kajian diorang ke atas produk-produk Shaklee didokumenkan dalam macam-macam journal antarabangsa. Bukan macam jamu Wak Biah, masuk botol kecik tak yah journal pun orang menderu beli.

Shaklee adalah SATU-SATUNYA produk yang membenarkan LANDMARK STUDY untuk membuat kajian dan ujian ke atas produknya selain syarikat pertama di dunia yang mendapat sijil Iklim Neutral dan benar-benar mengimbangi pelepasan CO2 yang mengakibatkan kesan bersih sifar terhadap pencemaran alam sekitar.

Baik, di mana anda boleh dapatkan produk Shaklee ni? Jawabnya, Shaklee ada di seluruh dunia termasuk Malaysia. Hanya hubungi pengedar yang terdekat untuk sebarang pertanyaan dan kemusykilan.


Saya adalah pengededar sah Shaklee Bandar Jengka dan sedia untuk COD di Bandar Pusat Jengka, Jerantut, Temerloh dan kawasan sekitar serta pengeposan ke seluruh Malaysia.




Zam Zarina Yatim
Shaklee Indipendent Distributor | 1110934
Contact No / Whatsapp | 012-354 0262

You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina