Manfaat Zink Complex

Bismillahirrahmanirrahim

Topik kita kali ni adalah Zinc Complex. Ramai yang sedia maklum, Zink Complex ni digunakan bagi tujuan kesuburan kaum Adam. Tapi, tahukah anda bahawa ianya lebih dari itu dan kaum Hawa juga turut boleh merasai manfaat kesihatan darinya.



Tentang Zinc Complex

Zinc Complex dirumus dari zinc glukonat semulajadi dan bergabung dengan nutrien yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zink yang mudah diserap oleh tubuh kita. Ia sangat baik untuk pengambilan jangka panjang dan berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

Jom kita selongkar fungsi dan manfaat Zinc Complex yang kita semua boleh amalkan.

〰 Membantu merawat dan menyembuhkan jerawat. Ianya adalah lebih baik dari pengambilan antibiotik. Pengambilan zink sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit akibat jerawat.

〰 Membantu menyeimbang dan mengawal selia jumlah hormon testosteron di dalam badan.

〰 Membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit, kuku dan organ yang sihat.

〰 Zinc Complex sangat terkenal dengan khasiatnya yang mampu membantu mempercepatkan pemulihan luka sama ada luka dalaman dan luka luaran, luka akibat pembedahan dan luka akibat bersalin.

〰 Membantu merawat alergi dan bintik di kulit.

〰 Membantu melindungi masalah prostat.

〰Membantu merawat masalah kerap kencing di kalangan lelaki. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser.

〰 Membantu meningkatkan kesuburan bagi lelaki. Ia membantu dalam spermatogenesis dan pembangunan organ-organ seks. Manakala bagi wanita, ia membantu dalam semua fasa pembiakan termasuk di peringkat kelahiran dan penyusuan.

〰 Di peringkat kehamilan, ia sangat penting untuk pembaikan dan fungsi DNA. Ia diperlukan untuk pertumbuhan cepat sel-sel dan membangunkan unsur-unsur utama sel semasa kehamilan.

〰 Membantu menyuburkan rambut.

〰 Zink complex memainkan peranan utama dalam penurunan berat badan kerana ianya membantu mengawal selera makan.

〰 Membantu meningkatkan sistem imun dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalanag jangkitan penyakit.

〰 Membantu merawat kelesuan kronik.

〰 Membantu menguatkan tulang dan mengelakkannya dari mudah rapuh.

〰 Membantu merawat rabun malam.

Bersempena dengan pembukaan awal tahun 2016, Shaklee mengadakan promosi untuk Zinc Complex dan rugi rasanya jika anda ketinggalan promosi ini kerana Shaklee akan menaiktaraf formulasi Zinc Complex dan ini bermakna ia akan lama tiada di pasaran.

Bagi yang berminat untuk mendapatkan Zinc Complex di sini, sila hubungi saya di talian 012-354-0262 atau boleh dapatkan melalui facebook #KedaiVitaminBandarJengka.😊

You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina