KENAPA MESTI AMBIL SOYA ESP SEBAGAI SUMBER PROTIN?

Kenapa mesti soya ESP? Soya biasa tak OK ke?

Kalau semua nak tahu, ESP shaklee ni ORGANIK bukan sekadar organik semata-mata. Bukan sebab biji soyanya yang ditanam secara organik, tapi jauh lebih dari itu.

Organiknya di sini bermaksud, daripada biji benih, pemprosesan, sampailah masuk ke dalam canister, semuanya ORGANIK!



Setiap biji soyanya pula dikawal di bawah Identity Preservation Program (IPP). Bermakna ada pihak ketiga yang memeriksa dan melakukan audit untuk pastikan betul-betul yang kacang soya untuk buat ESP ni tidak menggunakan benih soya GMO.

Setiap peringkat pemprosesan iaitu penuaian, pengilangan dan proses mengedarkan juga akan disahkan oleh IPP ini.

FYI, IPP ni independent body tau, bukan Shaklee yang punya. Tapi, ahmad albab yang punya..eh silap.. alaa, gurau je, hihi.

So, bila dah independent body, takde laa kes tipu-tipu ni sebab bukan shaklee yang buat kerja.

Satu lagi perkara penting yang mesti kita perhatikan baik-baik sebelum nak mengambil produk protin ni adalah dia punya PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) adalah yang tertinggi iaitu 1.0.

PDCAAS ni adalah cara untuk kita menilai kualiti protin dan kemampuan untuk dicerna oleh tubuh manusia.

Sebab tu tak pernah langsung ada kes, orang yang consume ESP ni jadi cirit birit ke, angin ke, sakit ke dan sebagainya.



Bagaimana nak nenikmati keenakan minuman energy booster ni, terpulang kepads selera masing-masing (sila rujuk ejen shaklee anda). Kena dengab caranya, memang sedap.

Tapi eh, minum plain dengan air kosong sejuk pun dah sedap sangat-sangat kalau waktu tengahari. Kalau pagi atau malam, rasa hangat-hangat tu sangat menyamankan tekak.

Oh ye, pernah tak sesiapa yang jalan-jalan kat supermarket pernah jumpa minuman soya atau apa-apa je laa produk makanan yang diorang jual tu, tertulis "ORGANIK"?

Mesti ada kan???

Nak tau tak, walaupun diorang tulis pada label tu organik, tak semestinya semua bahan dalam tu ORGANIK.

Kadang-kadang, ada satu jenis bahan je dalam botol/bekas tu yang 100% pure organik. Sebab requirement untuk labelling tak perlukan semua bahan dalam botol tu organik untuk pakai label ORGANIK. Yang lain, yillek ")

Bahasa senang nak paham, dalam botol/bekas tu cuma ada 1% je bahan organik, dah boleh letak label ORGANIK pada luar botol tu.

Ngomong-ngomong ni, korang dah minum ESP hari ni? Jangan lupa bulan ni ada promosi 5% untuk pembelian 4 canister ESP.

Kalau ada yang teringiiiiin nak rasa keenakan ESP tu, boleh klik butang di bawah untuk pembelian secara online menggunakan kad debit atau kredit. 




Atau hubungi talian seperti yang tertera.


Zam Zarina

ID : 1110934

012-3540262

Pengedar Shaklee Bandar Jengka, Pahangbdan seluruh Malaysia.

You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina