PELUANG MENJANA PENDAPATAN PASIF DENGAN MUDAH TANPA PERLU AKTIF BERFACEBOOK

Baru-baru ni ada sorang kawan yang whatsapp KakZam tanya pasal resepi donat gebu. Semuanya gara-gara KakZam asyik upload kat facebook menu minum petang, buat donat gebut tu.

Nak tergelak pun ada, hahahaha. Haa, kan dah gelak besar.

Sebenarnya KakZam ni bukan jenis yang pandai masak pun. Kuih donat tu dah berapa tahun tak buat, sebabnya bila buat asyik tak menjadi je. Asal buat tak jadi, kerasnya boleh pecah dinding kalau dibaling.

Suami pulak asyik nak kondem je. Sakit hati tau. Tak pernah langsung nak bagi semangat atau dorongan. Sekali buat tak jadi, dah. "Lepas ni takyah buat, beli je kalau teringin nak makan."

Tapi kalau dah namanya mak mak, mesti teringin nak pandai masak kan, lagi-lagi bila tengok anak suka makan apa yang kita masak tu. 




Gigihlah KakZam meng-gugel resepi donat gebu tu. First time buat terus jadi, alhamdulillah, syukur. Happy tak terkata, terus hantar kat jiran, hantar kat mak (depan rumah je..hihi). Siap mak tanya pulak, "pasal 5 ketul je?" Tudiaaa

Dah jauh melalut ni. Ok balik semula pada cerita kawan tadi.

Dia nak resepi donat tu sebab nak meniaga. Ingatkan dia nak meniaga nasi lemak pagi-pagi, nak tambah menu donat. Rupanya nak meniaga online je. Nak buat nasi lemak tak pandai katanya. 

KakZam bagi je resepi tu, buat apa nak kedekut. Lagipun KakZam pun dapat dari orang lain jugak.

Cerita pasal nak jual donat tu secara online dengan pasaran cuma di kawasan kampung yang penduduknya cuma sejemput, KakZam kurang yakin. Ye betul, rezeki takkan dapat selagi kita tak usaha. Tapi kenalah betul dengan cara dan tempatnya. 

Bukan apa, modal nak kena keluar, silap-silap nanti untung tak dapat, modal lesap, penat je yang dapat. Sudahlah suaminya langsung tak bagi sokongan, siap tak izin pulak tu. Ye laa, mungkin dia tak nak isterinya berpenat-penat mencari rezeki.

Cadangan KakZam, bagi yang betul-betul minat nak berniaga, apatah lagi secara online, pilih produk dan cara pemasaran yang betul. Apatah lagi dengan cabaran zaman sekarang yang segala-galanya mahal, kena perah idea lebih sikit untuk memastikan usaha tu berbaloi.


BERNIAGA DENGAN MEDIUM BLOG


Jangan tak tau, peniaga onine sekarang ni dah makin maju dan berdaya saing. Salah satu medium sosial yang tengah glamour sekarang ni, facebook dan instagram. 

Cara ni adalah salah satu cara paling berkesan untuk melonjakkan sales. Tetapi, haaa ada tapinya. Berniaga dengan media sosial sebegitu perlu usaha yang semaksima mungkin dan berterusan. Ia juga boleh diumpamakan sebagai kita yang mencari pelanggan.




Berlainan dengan medium BLOG, cara ini nampak seperti 'sunyi' dan 'halimunan', tetapi percayalah, ia adalah cara yang paling berkesan kerana hanya permulaannya sahaja nampak sendu, tetapi seawal 6 bulan, usaha itu akan mula memberikan hasil. Jika lebih awal dari itu pun tak mustahil. Semuanya pun atas izin Allah.

BLOG!! Alamak, tak pandai. Macam mana nak buat? Apa nak jual? Produk apa yang bagus?

Baik, bagi yang betul-betul berminat, KakZam nak buka peluang untuk belajar blog secara percuma.

"Ye laa! Tapi nak jual apa?"

Ok, bagi yang benar-benar berminat, peluang ini KakZam buka hanya kepada mereka yang belum pernah mendaftar sebagai ahli SHAKLEE, dan produk dah tentulah produk SHAKLEE. 

Bagi yang tak tahu, SHAKLEE ni adalah syarikat pengeluar suplimen paling besar di dunia dan mengeluarkan suplimen yang DIJAMIN SELAMAT, DIJAMIN BERKESAN dan SENTIASA MESRA ALAM.

Kebanyakan pelanggan pulak, dah makin ramai yang sedar akan kepentingan suplimen untuk kesihatan. Apatah lagi suplimen yang selamat dan tidak memberikan kesan negatif buat kesihayan mereka.

Sedangkan kita pun nak cari terbaik untuk diri sendiri, begitulah juga orang lain pun. 

Jangan tak percaya tau, masih ada yang tak tahu di mana nak dapatkan suplimen shaklee ni. Lebih menyedihkan, masih ada yang tak tahu apa itu SHAKLEE. Allahuakbar...

Nampak tak? Ini maknanya market untuk berniaga shaklee masih terbuka luas. Yang paling penting, rajin dan berusaha dengan gigih.


Peluang tinggal di rumah untuk menguruskan rumahtangga dan anak-anak sangatlah dimahukan oleh setiap wanita. Apatah lagi jika ada pendapatan sampingan yang boleh diperolehi dengan hanya melakukannya dari rumah sahaja tanpa perlu keluar meninggalkan anak-anak dengan orang asing. 

Sebenarnya, inilah peluang buat surirumah yang mempunyai semangat untuk berniaga tetapi masih tercari-cari jalan untuk merealisasikan impian mereka tersebut.

Bukan saja mudah kerana bisnes ini tidak memerlukan mereka untuk meninggalkan anak-anak bersama pengasuh, malah boleh turut sama melihat mereka membesar di depan mata.

Hmm, tak keterlaluan sebenarnya kalau KakZam cakap, memang inilah pekerjaan impian setiap wanita, bekerja dari rumah sambil menjaga sendiri anak-anak. Sebab memang lumrah seorang ibu mahu sentiasa disamping anak-anaknya. Dan lumrah wanita juga yang mahu bekerja untuk membantu meringankan beban yang ditanggung suaminya.

Baiklah, kepada yang beban-benar bersemangat dan berkeinginan untuk berbisnes melalui medium blog ni, sangat-sangatlah KakZam alu-alukan. 

Sila whatsapp KakZam http://buatduitdenganblog.wasap.my sekarang.



Sila klik Whataspp sekarang!


Oh ye. Sebelum terlupa, jangan ketinggalan baucer RM20 × 3 keping dengan setiap pembelian set The Radiant 4 yang bakal berakhir hari ini. BACA SINI.


Sila KLIK SINI untuk melakukan pembelian.

You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina