HAMIL SETELAH 8 TAHUN DENGAN PELBAGAI UJIAN. APA RAHSIANYA?

Siapa yang berkahwin tak mahu zuriat? Pasti takde kan? Sedangkan saya yang dulu baru sebulan berumahtangga pun, terus teringin nak mengandung, lahirkan zuriat bersama suami tercinta, apatah lagi naluri seorang isteri yang sudahpun berumahtangga bertahun-tahun lamanya.

Anak adalah anugerah tak ternilai dalam sesebuah rumahtangga yang dinanti-nantikan semua pasangan berkahwin.

Saya nak kongsikan kisah seorang sahabat merangkap jiran saya yang telah berkahwin selama lebih kurang 8 tahun yang ternanti-nanti kehadiran cahaya mata buat sekian lama. 

Puan Zyla mula mengamalkan suplimen shaklee bermula dengan set resdung. Beliau menghidapi resdung yang boleh dikatakan agak kronik hingga terpaksa berjumpa dengan pakar dengan agak kerap. Tak tahan dengan simptom yang menyeksakan, beliau terus order set resdung sekaligus daftar keahlian untuk jaminan harga ahli sepanjang hayat. 


Puan Zyla menghidapi resdung yang agak kronik sehingga terpaksa berjumpa dengan pakar.


Setelah beberapa lama, suplimen yang Puan Zyla amalkan mula menampakkan kesan positif. Tapi beliau disahkan pula menghidapi Rhematoid Arthritis, sejenis gangguan autoimun yang memberi kesan terutamanya kepada sendi. Maklumat lanjut mengenainya di sini.

Untuk masalah tersebut, beliau tetap teruskan pengambilan set resdung dan berhenti mengambil Alfalfa Complex.

Dalam masa yang sama, beliau repeat order set resdung. FYI, dalam set resdung tersebut juga mengandungi suplimen yang turut berfungsi membantu menggalakkan kesuburan wanita. Dannn, dengan kuasa Allah, beliau mula hamil setelah habis set resdung yang pertama. 

Tetapi rezeki waktu tu masih tak menyebelahi, beliau keguguran. Menurut kata doktor, darah Puan Zyla terlalu pekat. Sekali lagi beliau hamil setelah habis set resdung yang kedua. Tetapi masalah sama menimpa lagi. Belum ada rezeki dan mereka suami isteri redha dan pasrah. 

Mengetahui masih berpotensi untuk hamil, beliau tetap tak putus asa dan tetap mengamalkan suplimen. Tetapi dalam masa sama doktor mengesahkan yang beliau menghidapi thyroid pula. Allahuakbar. Bertimpa-timpa dugaan buat beliau sekeluarga. Rupa-rupanya inilah punca beliau keguguran berkali-kali.

Puan Zyla bukan jenis yang mudah berputus asa. Beliau mula mencari-cari maklumat di internet tentang penawar yang mampu menyembuhkan penyakit baru ni dan terjumpa iklan vivix saya yang dikatakan mampu membantu menghilangkan simptom penyakit seperti yang beliau hidapi. Tanpa berfikir panjang, beliau terus beli vivix. Kebetulan pulak masa tu ada tawaran harga istimewa, apalagi, terus dirembatnya.

VIVIX


Waktu tu memang saya pantau keadaan beliau. Kerap juga saya bertanya khabar untuk mengetahui keadaan kesihatan dan perkembangan beliau setelah mengambil vivix. Maklumlah, beliau adalah pelanggan tetap saya, jadi seharusnya saya bertanggungjawab memastikan kesan suplimen tersebut mampu membantu beliau untuk lebih sihat dan memenuhi keperluan kesihatan beliau.

Tak lama kemudian, beliau diuji lagi dengan penyakit kayap diseluruh bahagian perut. Waktu tu saya cuma mendengar dari mak. Dengar saja berita sedih tersebut, bercucuran air mata mengenangkan nasib beliau. Bermacam dugaan yang beliau lewati. Tak sanggup rasanya nak pergi melawat. Tapi, saya tetap gagahkan hati dan perasaan untuk melawat beliau. 

Kesian sangat pada beliau. Penyakit kayap ni memang sakit walaupun pada kulit nampak dah sembuh, tapi di dalam kulit sakitnya tetap menyengat. Kali ni beliau order pulak Nutriferon, Garlic Complex, B Complex & Vitamin C disamping pengambilan vivix tadi. Kali ni, penyakit kayap tersebut mengambil masa sedikit untuk sembuh, dan alhamdulillah akhirnya beliau bebas dari penyakit tersebut.

Setelah habis 2 botol vivix, doktor sahkan yang penyakit thyroid beliau HILANG!! Hasil ujian darah juga mengesahkannya. Paling mengujakan, doktor beritahu yang beliau sekali lagi hamil. ALLAHUAKBAR!!!


Teruja menerima mesej dari Puan Zyla.

Rupanya dari bermacam penyakit yang beliau deritai, terdapat anugerah yang lebih bernilai yang diberikan. Anugerah ANAK!! Syukur Alhamdulillah. Tiada yang lebih menggembirakan buat saya dari menerima khabar gembira ni dari beliau. 

Betullah kata Allah, Dia cuma memberi pada yang berusaha dan tak putus asa. Alhamdulillah, Puan Zyla sedang menikmati waktu bahagia mengandungkan zuriatnya sendiri dan sedang menanti waktu bahagia melahirkan.



Bergambar kenangan sewaktu sama-sama hamil, bersama Puan Zyla (berkaca mata), sahabat merangkap jiran. Opsss, saya pun hamil setelah habis 2 botol vivix seperti beliau. Sekarang, kami sama-sama menunggu hari detik bersejarah untuk melahirkan zuriat masing-masing.

Syukur saya dapat membantu sahabat sendiri untuk merealisasikan impian beliau untuk memperoleh zuriat sendiri sekaligus sihat dengan mengamalkan suplimen. Bagaimanapun, semuanya atas izin Yang Maha Esa jua. 



KakZam

1110934

012-3540262 

You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina