Lapar Dan Lesu Sewaktu Ramadhan

Assalamualaikum wbth...

Saya cukup teruja menyambut Ramadhan kali ni. Kenapa?? Sebabnya, Ramadhan yang lepas2, saya memang selalu kepenatan. Tambah2 lagi lepas ada anak. Mungkin jugak sebab bila dah ada anak, rutin harian berubah 100%. Ye lah, dulu cuma uruskan diri sendiri, bila dah berkeluarga ni, semakin banyak yang nak dibuat. Mana nak urus suami, anak2, kerja rumah. Mujur saya cuma berniaga di sebelah rumah aje.


Sebelum tibanya Ramadhan, saya mula menggantikan puasa tahun lepas (saya memang selalu last minit ganti puasa sebab kes tak larat puasa tu laa).. Mujur sempat gantikan semua yang 'bocor' untuk tahun lepas, dapat buat puasa sunat sehari, Alhamdulillah... 


Tapi kali saya dapat rasa perubahan yang total maksima (ecehhh...). Tapi, serious betul!! Memang dah takde rasa penat macam dulu lagi. Dah takde lembik melepek lagi dah. Alhamdulillah memang saya dapat bertahan dengan jayanya sampai laa waktu berbuka. Malah, waktu berbuka tu pun, tak rasa langsung lemah badan macam dulu2. Rasanya, kalau tak makan waktu tu pun takpe. Tapi saya masih tetap kena berbuka juga kan...


Satu lagi masalah, biasanya lepas berbuka sekali lagi lagi saya rasa penat. Tapi yang ni lebih teruk dari kepenatan di siang hari. Lepas siap menjamu selera, memang saya terus tak boleh bangun sebab lembik melampau. Dahsyat kan? Selalu jadi mangsa, suami laa.. Terpaksa laa dia yang mengemas meja makan. Saya?? terus terlena..huhu...


Alhamdulillah, sekarang saya dah tak alami semua tu. Syukur Alhamdulillah... Saya betul2 dah tak rasa penat, letih, lapar melampau... Setakat lapar sikit2 tu biasalah... Tapi rasa tak penat dan letih dapat bertahan sampai lepas waktu berbuka. Syukur sangat2...


Rahsianya?? Mesti korang nak tau kan?? Saya amalkan ESP (Energizing Soy Protein). Saya mula amalkan ESP ni sebab nak kurus. Saya amalkan set kurus Shaklee, combine dengan ESP sebab ia membantu set kurus tadi untuk lebih berkesan. Hasilnya, dalam masa kurang 5 bulan, saya dapat buang sebanyak 9.1kg.. Bukan sesuatu yang mudah bagi saya sebab sebelum saya cuba berdiet, memang tak nampak hasilnya. Tapi, lepas amalkan set kurus ni, memang terbukti berkesan dan selamat.


ESP ni bukan setakat dapat tahan lapar aje, macam2 lagi khasiatnya, antaranya :


# Membantu membekalkan tenaga segera yang mampu bertahan selama beberapa jam.


# Membantu memberi rasa kenyang yang lama.


# Membantu melambatkan proses penuaan (awet muda).

# Membantu mengurangkan kesan parut.


# Membantu mengurangkan kesan pigmentasi.

# Paling best dan paling rasa macam tak percaya, tumit saya yang sangat kasar dah kembali lembut.  

Klik sini untuk maklumat lanjut mengenai ESP.


Berbalik semula cerita awal, Ramadhan kali saya dapat pengalaman baru. Saya tolong adik ipar berniaga di UITM Jengka, Pahang. Pengalaman baru jugak sebab macam yang semua sedia maklum, berniaga makanan di bazar Ramadhan memang memenatkan. Adik ipar selalu mengeluh sakit pinggang. Dia hairan kenapa saya langsung tak bising, padahal saya laa paling cerewet bila sakit pinggang. Terkejut dia bila saya beritahu yang saya amalkan Shaklee. Insya'Allah, dia pun nak consume jugak lepas ni.  


Mak saya sendiri pun suka minum ESP. Katanya, dia dah tak rasa lapar sepanjang waktu berpuasa, malah macam dpat tenaga lebih pulak. Alhamdulillah, saya dapat berkongsi kebaikan yang saya dapat bersama orang sekeliling. 




Ada yang berminat nak berkongsi kebaikan ESP ni jugak, jangan malu nak bertanya, atau untuk memudahkan pembelian, anda boleh order terus melalui atas talian, sila sini untuk order.



Sebarang pertanyaan mengenai produk, cara pengambilan yang betul, mahupun pendaftaran keahlian, sila hubungi saya. Anda akan dibimbing selama mana anda mendapatkannya dari saya.

COD sekitar Jengka, Jerantut, Temerloh dan pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

iR Zam Zarina 
Shaklee Independent Distributor : 1110934
call/sms/whatsapp : 012-3540262
Facebook : Kedai Vitamin Bandar Jengka
zamzarinay@gmail.com


Sila kunjungi dan like fb page saya di www.facebook.com/Rahsia.Sihat.Alami


You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina